Long time no seen!

Att folk ens går in här längre. Super kul, men ändå! Tanken är väl att jag ska blogga lite mer nu. Hur det går, ja det är en annan sak. Men nu har jag internet på min dator och har ingen undanflykt.
 
Den här tiden på Malta är speciell, vi vill inte vara här. Men ändå så har vi hamnat här. Vi försöker göra det bästa av situationen men det är inte alltid det lättaste när pengarna inte räcker till och när längtan blir för stor.
 
Så hur det livet ut idag:
Boende: Vi har en lägenhet som är super! 3 sovrum, 2 toaletter och ett stort kök/vardagsrum. Malteserna har inte riktigt fattat dehär med att ha ett separat kök och ett separat vardasrum. Jag tror det är för att dem alltid lagar mat och umgås samtidigt. Så för att man inte ska få så ensam i köket så har dem slagit ihop dem.
 
Liam: Han växer mer och mer för varje dag tror jag. Det blir roligare och roligare och leka med honom då han förstår en på ett helt annat sätt nu. Han blev 10 månader för två dagar sedan och är vildare än vildast. Okej, nej nu överdrev jag, han är super gosig och "tyvärr" har han fått mitt temperament och tänder till på två sekunder när det inte funkar som han vill.(Vill lägga det på B och säga att det är hans temperament, men jag får nog ta på mig den delen) Han var inte som andra bebisar utan försökte att lära sig att gå först och skippa att krypa. Nu har han tagit igen det och kryper super dukigt och går väldigt mycket själv. Det är fortfarande mellan saker/möbler/väggar och personen så att han kan vila och ta upp balansen.
 
B: Har världens jobbigaste visdomstand som ligger på sne och efter månader av smärta och den senaste månaden utan att kunna sova halva nätterna så ska han äntligen få operera bort den. Han jobbar även igen på Walls då dem bad honom komma tillbaka. (alltid bra med gratis glass! hehe) Fotboll och futsal säsongen har slutat och det betyder att han har mer tid för oss och ingen är gladare än jag!
 
 
 
Nu känner jag att det här inlägget blir lite långt, så jag fortsätter imorgon med var jag är i dagsläget. Jag ska försöka att uppdatera er mer om tankar och så kring situationen vi är. Hur skumma eller konstiga dem är så ska jag försöka få ner dem här.
 
Men på återseende!
 
Ciao<3
 
 

Kommentera här: